Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych

Informacje: 

Dla Autorów

  1. Redakcja przyjmuje teksty w sposób ciągły lub na zamówienie do numerów tematycznych / jubileuszowych.
  2. Redakcja przyjmuje teksty oryginalne, których treść nie była dotąd publikowana z podziałem na prace: naukowe/ poglądowe / doniesienia z badań / kazuistyczne / list do redakcji/ recenzje.
  3. Prace naukowe publikowane są w języku polskim, języku słowackim, języku czeskim, języku niemieckim, języku rosyjskim i języku angielskim z wymogiem obowiązkowych streszczeń w języku polskim (lub języku artykułu) i języku angielskim.
  4. Wstępnej kwalifikacji nadesłanych tekstów dokonuje Zespół Redakcyjny, który poddaje ocenie merytoryczną zgodność treści z profilem tematycznym czasopisma, formalne warunki określone dla tekstów naukowych, a także dostosowanie tekstu do wymogów edytorskich.
  5.  Inne teksty, niebędące artykułami naukowymi tj. recenzje, komunikaty, polemiki nie podlegają procedurze recenzowania, a o ich publikacji decyduje Zespół Redakcyjny.
  6. Redakcja informuje autorów o dopuszczeniu tekstu do recenzji w osobnej wiadomości. Autor może tekst wycofać wyłącznie przed przekazaniem go do recenzji wydawniczej. Redakcja po wstępnej weryfikacji nie odsyła tekstów, które nie spełniają warunków formalnych i nie informuje o tym fakcie Autorów.
  7. Teksty do publikacji można nadsyłać drogą elektroniczną na:

    adres e-mail: problemy.edukacji@us.edu.pl

    lub pocztą tradycyjną (obowiązkowo z dołączoną wersją elektroniczną artykułu) na adres Redakcji:

    Redakcja Czasopisma „PERSON”
    Uniwersytet Śląski
    ul. Bielska 62, pok. 250
    43-400 Cieszyn
    Polska

  8. Wszyscy Autorzy zobligowani są do przekazania danych dotyczących dzieła i wymaganych danych osobowych:

    – Oświadczenie o dziele

    – Oświadczenie Autora

  9. Wymogi edytorskie i przygotowanie tekstu:

    – objętość tekstu: od 0,5 do 1 arkusza wydawniczego

    – słowa kluczowe i streszczenie: 700 – 900 znaków ze spacjami w języku polskim i języku angielskim – na początku tekstu
    – informacje o autorze/autorach: imię, nazwisko, tytuł, stopień naukowy, adres miejsca pracy, numer telefonu, e-mail – na początku tekstu
    – tekst artykułu należy przygotować w edytorze tekstu czcionką – Times New Roman, 12
    – wymogi edytorskie Wydawnictwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach:

    Przypisy w systemie „amerykańskim” (w tekście):
    (Z. Gajdzica, 2011) lub Z. Gajdzica (2011)
    (Z. Gajdzica, 2013, s. 124) lub Z. Gajdzica (2013, s. 124)
    (GUS, Informacja o dostępności …, 2014)

    Bibliografia powinna znajdować się na końcu artykułu w porządku alfabetycznym zgodnie z przykładem:

    * monografie:
    Gajdzica Z. (2013), Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków-Katowice.

    * rozdziały w pracach zbiorowych pod redakcją:
    Szumski G. (2011), Teoretyczne implikacje koncepcji edukacji włączającej, (w:) Z. Gajdzica (red.), Uczeń z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Sosnowiec.

    * artykuły w czasopismach:
    Wrona S. (2014), Sieci wsparcia rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym – komunikat z badań, „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, nr 1.

    * źródła internetowe:
    GUS, Informacja o dostępności danych dotyczących osób niepełnosprawnych na poziomie województw, powiatów i gmin. http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ludnosc/informacja-o-doste.... Data dostępu: 05.-06.2014.

    Przypisy dolne prosimy stosować tylko w przypadku uzupełnienia – rozwinięcia głównej myśli w tekście.

    Przygotowanie tabel, ilustracji i wykresówlink do wytycznych Wydawnictwa Uniwersytetu Śląskiego