W Twoim koszyku nie ma żadnych produktów.
Egzemplarz bezpłatny (PDF) dostępny na platformie czasopism naukowych UŚ – www.journals.us.edu.pl
The purpose of the Preface to this new issue of Theory and Practice of Second Language Acquisition is twofold. Firstly, it offers a short introduction for new readers to familiarize them with the origins of the journal (a permanent element of the Preface). Secondly, the text provides a fairly detailed comment on the contents of the present issue.
[...]
The present volume 8/2 offers a wide variety of interesting topics well-grounded in theoretical considerations and literature overviews, but importantly, also reporting on empirical projects carried out by researchers, some of them well-known scholars, others young aspiring academics. The articles selected also offer a variety of contexts in which the studies were conducted, ranging from that of our local Polish research to Iranian university studies, which are quite well-represented here. The opening text by Liliana Piasecka, entitled “When “grass was greener”: Longplay Album Covers and Learning English. A Retrospection,” at first sight looks like a sentimental journey into the world of music (which it is in part). The author’s aim is to demonstrate the power of experiential learning which combines elements of material culture that are meaningful to a learner and thus, that motivate him or her to learn a FL. The account is based on the author’s own reflections on her learning experiences and the impact of longplay album (LP) covers of the 1960s on her learning success. The text also offers some practical ideas for a FL classroom.
more in the Preface
Danuta Gabryś-Barker, profesor w Instytucie Językoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej główne zainteresowania badawcze obejmują zagadnienia z zakresu psycholingwistyki stosowanej, przyswajania języków oraz wielojęzyczności. Zajmuje się również kształceniem przyszłych nauczycieli języka angielskiego. [19.04.2022]
Adam Wojtaszek, doktor habilitowany nauk humanistycznych, adiunkt i dyrektor Instytutu Języka Angielskiego, kierownik Zakładu Języków Specjalistycznych. Jest jednym z głównych organizatorów corocznej międzynarodowej konferencji na temat przyswajania języka obcego i drugiego, rozpoznawalnego i prestiżowego wydarzenia zapoczątkowanego w latach 80-tych przez prof. Janusza Arabskiego. Zainteresowania badawcze: przede wszystkim pragmatyka językowa, psycholingwistyka i język perswazji. Wybrane publikacje: dwie książki na temat języka reklamy: Deciphering Radio Commercials – A Pragmatic Perspective (2002) oraz Theoretical Frameworks in the Study of Press Advertisements – Polish, British and Chinese Perspective (2011), a także cykl artykułów związanych z tym tematem. W ramach badań psycholingwistycznych oraz badań nad przyswajaniem języka był współredaktorem kilku pozycji książkowych, takich jak: Neurolinguistic and Psycholinguistic Perspectives on SLA (2010), The Acquisition of L2 Phonology (2011a), Individual Learner Differences in SLA (2011b), Aspects of Culture in Second Language Acquisition and Foreign Language Learning (2011c), i niedawno także Studying Second Language Acquisition from a Qualitative Perspective (2014). Jest także autorem rozdziału na temat przyswajania komponentu mofrologiczno-składniowego w pracy zbiorowej pod redakcją Danuty Gabryś-Barker, Readings in Second Language Acquisition (2012). [czerwiec 2019]