Spis treści
Wstęp
Paradygmaty interpretacji
Florian Vaßen Nowe bierze swój początek w nieznanym - "ostre i nowoczesne" O eksperymentach teatralnych Bertolta Brechta i ich oddziaływaniu w XXI wieku
Günter Heeg Gest mediacji. O relacji między tradycją i transkulturowością w koncepcji teatru gestycznego Brechta
Grażyna Krupińska Obrazy męskości u Brechta? Wokół Baala
Zbigniew Feliszewski Baal w teorii konsumpcji
Wolfgang Beutin Bertolta Brechta trzy wersje Joanny d'Arc
Gerd Koch Sztukopis mówi: „Studiuję … wszystko oparłem na zdumieniu, nawet / Sprawy najbardziej znane“
Nina Nowara-Matusik Gra z rolą. O dramacie Pan Puntila i jego sługa Matti Bertolta Brechta
Katarzyna Michalak Sztuki dydaktyczne Bertolta Brechta a kształtowanie postaw
Dramat Bertolta Brechta w dialogu z kulturami, językami i pisarzami
Grażyna Barbara Szewczyk Szwedzkie inspiracje i wątki w twórczości B. Brechta
Francesca Vidal Znaczenie retoryki w pracach Bertolta Brechta
Eva-Maria Siegel Obcość i deskrypcja. Mówienie i postępowanie u Bertolta Brechta i Gerharta Hauptmanna
Barbara Pogonowska Bertolt Brecht we wspomnieniach Maksa Frischa
Heidi Beutin Bertolt Brecht i Karl Kraus. – Sympatia – zakłopotanie – kryzys
Olga Niemczuk Przyjaźń Arnolta Bronnena i Bertolta Brechta
Małgorzata Dubrowska Wspólnota czasu i losu. Powinowactwa literackie w twórczości B. Brechta i A. Seghers
Monika Blidy Serbołużycka „Matka Courage“
Ewa Mazurkiewicz Komunista czy artysta? Bojkot Bertolta Brechta w Austrii
Marta Jadwiga Bąkiewicz Dialektyka dobra i zła. Teatralne inscenizacje Dobrego człowieka z Seczuanu
Renata Dampc-Jarosz Bertolt Brecht w twórczości publicystycznej Wilhelma Szewczyka
Michał Skop Bertolt Brecht w pracach polskich badaczy i teatrologów. Przyczynek do recepcji w Polsce po 1945 roku
Przestrzenie intermedialne
Joachim Lucchesi „Od górskich szczytów dmą huragany“ Nowości z Mahagonny
Dorota Tomczuk "Pojawiła się możliwość powiedzenia wszystkiego wszystkim, ale po zastanowieniu nie było nic do powiedzenia" – teoria radiowa Bertolta Brechta
Marek Kryś Brecht w dokumentach filmowych
Erdmut Wizisla Bertolt Brecht i Helene Weigel. Fragmenty korespondencji