There are no products in your shopping cart.
Egzemplarz bezpłatny (PDF) dostępny na platformie czasopism naukowych UŚ – www.journals.us.edu.pl
Część monograficzna tomu 2/2019 „Chowanny” pod redakcją Danuty Raś została zatytułowana: W stronę resocjalizacji. Perspektywa historyczna i współczesna. Treści zawartych tu rozważań poświęcone są resocjalizacyjnym kontekstom działalności Kościoła, metodyce i efektywności resocjalizacji, zagadnieniu wolontariatu w kontekście działań penitencjarnych, oraz zjawisku sekstingu.
Dział tekstów rozporoszonych tomu s/2019 skupia się wokół takich zagadnień, jak społeczna aktywność dzieci, wsparcie rodziny dziecka przewlekle chorego czy zjawisko agresji wśród młodzieży.
Ewa Syrek – doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor nadzwyczajny (tytuł profesora nauk humanistycznych – 2010 r.), kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Zainteresowania naukowo-badawcze związane z obszarem zagadnień pedagogiki społecznej, jak również z wybranymi elementami socjologii wychowania a w ostatnich dwudziestu latach poszerzone o wybrane elementy pedagogiki zdrowia i socjologii zdrowia i choroby. Autorka monografii m.in. pt. Teoretyczne standardy zdrowia dzieci i młodzieży a ich środowiskowe uwarunkowania w regionie górnośląskim. Studium pedagogiczno społeczne. (Katowice, 1997); Zdrowie w aspekcie pedagogiki społecznej (Katowice, 2000); Zdrowie i wychowanie a jakość życia. Perspektywy i humanistyczne orientacje poznawcze (Katowice, 2008), prac zbiorowych pod naukową redakcją m.in. Jakość życia w chorobie. Społeczno-pedagogiczne studium indywidualnych przypadków (Kraków, 2001); Psychospołeczne konteksty problemów zdrowia rodziny w perspektywie edukacji zdrowotnej „Chowanna” T. 2 (31), 2008 (Katowice, 2008); Czas społeczny akademickiego uczestnictwa w rozwoju i doskonaleniu civil society. (Katowice, 2010) oraz ponad 80 artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych w kraju i zagranicą. [16.12.2012]