Barbara Grabowska, doktor w Zakładzie Pedagogiki Społecznej i Edukacji Międzykulturowej na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach. Dysertację doktorską na temat Przemian świadomości społecznej młodzieży na pograniczu polsko-czeskim (na przykładzie Cieszyna) napisała pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Tadeusza Lewowickiego. Doktorat sfinalizowała w roku 2000 w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na problematyce edukacji międzykulturowej, a zwłaszcza na kwestiach poczucia tożsamości młodzieży.
Autorka monografii Poczucie tożsamości młodzieży uczącej się w szkołach z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej – studium porównawcze.Katowice – Toruń 2013, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego – Wydawnictwo Adam Marszałek. Współredaktorka siedmiu prac zbiorowych. Autorka ponad siedemdziesięciu artykułów poświęconych głównie problematyce wielokulturowości, polskiej mniejszości narodowej w Czechach, edukacji międzykulturowej.
Opiekun Koła Naukowego Edukacji Międzykulturowej, członek Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej, Polsko-Czeskiego Towarzystwa Naukowego. [17.07.2013]
Tadeusz Lewowicki – profesor zwyczajny doktor habilitowany, honorowy prezes Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Wyższa Szkoła ZNP w Warszawie. Uznany autorytet w dziedzinie nauk pedagogicznych, a w szczególności dydaktyki ogólnej, dydaktyki szkoły wyższej, współczesnych problemów kształcenia nauczycieli, przemian oświaty, jak również edukacji międzykulturowej. Autor – inicjator powstania Federacji Społecznych Zespołów Badań Kultury i Oświaty Pogranicza (1994), Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN (2004) oraz Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej (2007). Jest autorem i redaktorem licznych prac z zakresu edukacji międzykulturowej, które wydawane są w serii „Edukacja Międzykulturowa”. [12.07.2013]
Alina Szczurek-Boruta, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, doktor habilitowany w zakresie nauk humanistycznych, pedagog, kierownik Zakładu Pedagogiki Społecznej i Edukacji Międzykulturowej Instytutu Nauk o Edukacji, Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, zastępca przewodniczącego Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej, opiekun Koła Naukowego Edukacji Międzykulturowej, członek m.in. Polsko-Czeskiego Towarzystwa Naukowego, Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej przy KNP PAN, Zespołu Pedagogiki Społecznej przy KNP PAN. Autorka 4 monografii pedagogicznych, współredaktor 15 monografii wydawanych w serii „Edukacja Międzykulturowa”, zastępca redaktora naczelnego czasopisma „Edukacja Międzykulturowa”. Główne kierunki działalności naukowej i specjalności to pedagogika wczesnoszkolna, pedagogika społeczna, pedagogika międzykulturowa. [24.11.2014]