(Przed)szkolne spotkania z lekturą

red. Bernadeta Niesporek-Szamburska, red. Małgorzata Wójcik-Dudek, współudz. Aleksandra Zok-Smoła
Miejsce wydania: 
Katowice
Rok wydania: 
2015
ISBN: 
978-83-8012-623-7
Wydawca: 
Wydawnictwo UŚ
Nakład: 
dostępny (wersja papierowa)
Liczba stron: 
568
Wymiary: 
240 mm × 168 mm × 35 mm
Oprawa: 
broszurowa, skrzydełka, szyta, folia matowa, lakier wybiórczy
Numer pracy: 
PN 3347
Inne: 
noty o autorach, tab., ilustr., summ., rez.
Wydanie: 
1
Rodzaj publikacji: 
e-book, praca zbiorowa
Język: 
polski, słoweński
52,50 zł

Opis

Wersja on-line

Kup lub wypożycz na ibuk.pl całość lub część:

(Przed)szkolne spotkania z lekturą (całość)

01 Kanon i reszta. O pierwszych powojennych antologiach literatury dla dzieci

02 "Dekalog dobieracza", czyli jak dobierać książkę dla dzieci. O spisach i poradnikach lekturowych

03 Małe dziecko i literatura, czyli o tym, jak cała Polska czyta dzieciom nie wiadomo co

04 Zrozumieć tekst czy zrozumieć siebie i świat? O narracyjnej koncepcji lektury w szkole podstawowej

05 "Czym skorupka za młodu nasiąknie"…, czyli o roli "wczesnych" doświadczeń lekturowych

06 Dzieci i książki w Bibliotece Shoah

07 "Wielka księga. Czytam sobie". O języku tekstów dla debiutujących czytelników

08 Šlabikár ako "vstupná brána" do sveta výchovy i vzdelávania dieťaťa. Východiskové didaktické metódy a zásady — 1

09 Šlabikár ako "vstupná brána" do sveta výchovy i vzdelávania dieťaťa — 2

10 Poezja w edukacji wczesnoszkolnej

11 "Oto Polska właśnie"… Wiersze o ojczyźnie w edukacji dziecka w wieku wczesnoszkolnym

12 Ksiądz Józef Tischner — propozycja nie tylko dla katechetów

13 Werbalizacja czy (i) wizualizacja, czyli o znaczeniu lektury w świetle nowej podstawy programowej

14 Gdy trzeba szybko dorastać… "Most do Terabithii" Katherine Paterson w szkole podstawowej

15 Odbicie rzeczywistości stanu wojennego. Z lekcji historii na karty "Władcy Lewawu" Doroty Terakowskiej

16 Segregacja rasowa, deportacja, Holocaust, Anschluss jako tematy literatury dla dzieci i młodzieży

17 Dydaktyczny aspekt elementów ekfrastycznych w wybranych powieściach Małgorzaty Musierowicz

18 O wychowaniu dla literatury i nauce lektury (na podstawie baśni o Czerwonym Kapturku)

19 Polska arcybaśń w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej. Jak ocalić dla dzieci XXI wieku baśń "O krasnoludkach i o sierotce Marysi" Marii Konopnickiej?

20 Sen i fantazmat na przykładzie "Alicji w Krainie Czarów" Lewisa Carrolla

21 Książki dla dzieci i dorosłych. Przypadek Doroty Masłowskiej

22 W poszukiwaniu baśni o współczesności — "Wroniec" Jacka Dukaja i "Jak zostałam wiedźmą" Doroty Masłowskiej

23 "Tę książkę wymyślił pies". "Ferdynand Wspaniały" Ludwika Jerzego Kerna jako lektura ekokrytyczna

24 "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" — lektura ekokrytyczna

25 Literatura fantasy a kanon lektur szkolnych

26 Między grozą a komizmem. Potwór bohaterem opowieści dla dzieci

27 Zofii Żurakowskiej włóczęga "po świecie jasnym" ("Pójdziemy w świat")

28 Jak i z czego zrobione są opowieści o Elfie Marcina Pałasza

29 Potrzeby i problemy dzieci w twórczości Małgorzaty Szyszko-Kondej

30 Odpowiedź literatury na współczesne zagrożenia bezpieczeństwa i zdrowia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

31 "Bardzo żeśmy się zdziwili" — stylizacja na potoczność w polskim przekładzie cyklu opowiadań o przygodach Mikołajka

32 "Jak przeklinać"…, czyli o emocjach w literaturze dla dzieci

33 Nowe propozycje lekturowe. Powieść detektywistyczna w szkole podstawowej — o wybranych książkach słów kilka…

34 Lenin dla maluczkich

35 Szerzenie świadomości prawnej wśród najmłodszych na podstawie książki "Dzieciom wyjawię, co piszczy… w prawie" Krystyny Sapiehy

36 Między logosferą, ikonosferą a audiosferą. Franciszki i Stefana Themersonów fenomen twórczości dla dzieci

37 O kilku dawnych (z lat 60.) książkach z ilustracjami Józefa Wilkonia

38 Postmodernizm w literaturze dla najmłodszych — książki autorstwa Hervé Tulleta

39 Klasyczna baśń w perspektywie edukacji wielozmysłowej. Film z audiodeskrypcją jako nowa propozycja lektury "Lnu" Hansa Christiana Andersena

40 Czas się zatrzymał? Lektury zagubione między XX a XXI wiekiem

41 Przydatność lektury (przed)szkolnej w budowaniu fonicznej wrażliwości czytelnika i słuchacza. Problemy bibliotekarzy