Małgorzata Górnik-Durose – dr hab. prof. UŚ, kierownik Zakładu Psychologii Zdrowia i Jakości Życia w Instytucie Psychologii UŚ. Zajmuje się zagadnieniami z obszaru psychologii jakości życia i psychologii ekonomicznej, a szczególnie posiadaniem dóbr i orientacją materialistyczną w kontekście zdrowia i dobrostanu psychologicznego człowieka. Autorka, współautorka, współredaktorka wielu prac naukowych na ten temat. Jest członkiem International Association for Research in Economic Psychology (IAREP), Akademickiego Stowarzyszenia Psychologii Ekonomicznej oraz British Psychological Association. [28.05.2013]
Anna Maria Zawadzka, doktor habilitowany, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Gdańskiego, tutor zarządzania biznesem (Diploma in Business Administration – South Bank University & Ecole Superieure du Commerce Exterieur), kierownik Zakładu Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji. Prezes Stowarzyszenia Dziecko bez Reklamy, Członek Akademickiego Stowarzyszenia Psychologii Ekonomicznej i International Association for Research in Economic Psychology.
Zainteresowania badawcze: psychologiczne wyznaczniki przywiązania do marki produktu, wartości i preferencje konsumentów, wpływ reklamy na konsumentów, wartości i samoregulacja w kontekście konsumpcjonizmu, władzy i typu preferowanych zakupów oraz ich związek z zadowoleniem z życia.
Wybrane publikacje: Dlaczego przywiązujemy się do marki, Psychologia zarządzania w organizacji (red.), Życie w konsumpcji, konsumpcja w życiu. Psychologiczne ścieżki współzależności (współred.), Psychologia twórczości nowe horyzonty (współred.). Autorka licznych artykułów naukowych. [15.11.2012][R]