Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów

red. Bernadeta Niesporek-Szamburska
Miejsce wydania: 
Katowice
Rok wydania: 
2012
ISBN: 
978-83-226-2051-9
Wydawca: 
Wydawnictwo UŚ
Nakład: 
wyczerpany (wersja papierowa)
Liczba stron: 
440
Wymiary: 
240 mm × 168 mm × 26 mm
Oprawa: 
broszurowa, skrzydełka, szyta, folia matowa, lakier wybiórczy
Numer pracy: 
PN 2919
Inne: 
tab., fot., ilustr., wykr., schem., noty o Autorach, summ., rez.
Wydanie: 
1
Rodzaj publikacji: 
e-book, praca zbiorowa
Język: 
polski
39,90 zł

Opis

Wersja on-line

Kup lub wypożycz na ibuk.pl całość lub część:

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów (całość)

01 Dydaktyk języka czyta Podstawę programową

02 Strategie nabywania wiedzy o języku przez ucznia (na przykładzie zadań podręcznikowych)

03 Miejsce nauki o języku w kształceniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym

04 Miejsce szkolnej gramatyki w kształceniu sprawności tekstotwórczych

05 Język tekstów literackich w podręcznikach do liceum

06 Jak pomóc uczniowi w zrozumieniu pojęć z nauki o języku

07 Co powinni wiedzieć o języku wykształceni Polacy

08 Przygotowanie nauczyciela do kształcenia językowego uczniów

09 Błędy językowo-stylistyczne w pisemnych wypowiedziach studentów dziennikarstwa

10 Wiedza o języku a dążenie do piśmienności — o konstruowaniu przez uczniów wypowiedzi pisemnych

11 Kod rozwinięty i kod ograniczony w filmach animowanych dla dzieci

12 Diagnozowanie wiedzy o języku w dyskursie edukacyjnym

13 Jak diagnozować sprawność językową uczniów Uwagi o zadaniach nauczyciela związanych z diagnozowaniem kształtującym

14 Testy sprawdzające rozumienie czytanego tekstu na egzaminie maturalnym Analiza wybranych zadań

15 Wybrane aspekty kompetencji językowych licealistów — badania testowe

16 Diagnoza dysortografii a poziom umiejętności ortograficznych uczniów

17 Kompetencja przestrzenna uczniów a ich umiejętności językowe (w opiniach nauczycieli)

18 Rola projektów eTwinning w kształtowaniu kompetencji językowych uczniów

19 Części zdania w dydaktyce szkolnej Czy i w jakim stopniu niezbędne

20 Problemy frazeologii w kształceniu językowym uczniów

21 Dźwiękowe funkcje języka w kształceniu kompetencji językowej uczniów — problemy, uwagi i postulaty

22 Tekst uczniowski jako składnik dyskursu szkolnego

23 Umiejętności językowe uczniów klas wczesnoszkolnych w zakresie różnych form wypowiedzi

24 Szkolne ścieżki języka z gramatycznych uwikłań ku performatyce życia

25 Wiedza o języku w działaniach twórczych

26 Przepis kulinarny — prosta forma wypowiedzi

27 O twórczości uczniowskiej na lekcjach językowych

28 Recytacja w kształceniu sprawności językowej ucznia

29 Kształcenie językowe w opinii uczniów szkół ponadgimnazjalnych

30 Uczeń o sobie O wartości samooceny w kształceniu gimnazjalnym

31 Uwagi o projekcie badawczym Wiedza o języku ojczystym we współczesnej szkole