Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność). Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Helenie Synowiec w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej

red. Danuta Krzyżyk, red. Bernadeta Niesporek-Szamburska
Miejsce wydania: 
Katowice
Rok wydania: 
2014
ISBN: 
978-83-8012-268-0
Wydawca: 
Wydawnictwo UŚ
Nakład: 
dostępny (wersja papierowa)
Liczba stron: 
496
Wymiary: 
246 mm × 153 mm × 36 mm
Oprawa: 
twarda, tasiemka, szyta, folia matowa, lakier wybiórczy
Numer pracy: 
PN 3287
Inne: 
kolorowe reprodukcje, fot., ilustr., tab., schem., wykr., noty o autorach
Wydanie: 
1
Rodzaj publikacji: 
e-book, praca zbiorowa, księga pamiątkowa
Język: 
polski
73,50 zł

Opis

Wersja on-line

Kup lub wypożycz na ibuk.pl całość lub część:

Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność). Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Helenie Synowiec w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej (całość)

01 Profesor Helena Synowiec jako językoznawczyni, dydaktyk, popularyzatorka nauki

02 Egzystencjalny wymiar polonistyki. Refleksje dydaktyczno-kulturoznawcze

03 Tekst medialny w edukacji polonistycznej

04 Przez działania twórcze do uczestnictwa w kulturze

05 Dotyk litery

06 Poetyckie reinterpretacje. Co zrobić z Lotem, jego żoną i córkami?

07 Nadzieja dla Judasza, czyli od postaci biblijnej do relacji chrześcijańsko-żydowskich

08 Katowice. Szkic do literackiego portretu miasta (rekonesans badawczy)

09 O lekturze "Zielonej Gęsi"

10 Rupaki dorastają…, czyli o relacjach między dziecięcymi lekturami a interpretacją poezji współczesnej w kontekście kształcenia...

11 Sięgnijmy w edukacji po nieznane. (O bajce Bernarda Świerczyny)

12 Z westybulu do piwnic, czyli o poszukiwaniu "swojości" w szkole

13 Antonimia w podręczniku i "Dzbanek do herbaty" Hansa Christiana Andersena

14 Magia dziecięcej wyobraźni w dylogii o Karolci Marii Krüger

15 Rodzina i dom rodzinny jako istotne wartości w twórczości Ewy Nowak

16 Zanikanie w szkole wiedzy o historyczności języka polskiego

17 "Droga do nieba dla dzieci…" jako podręcznik i przewodnik po ścieżkach życia. Funkcja dydaktyczna w modlitewniku ks. Ludwika...

18 Kilka uwag krytycznych na temat łącznej pisowni cząstki "by" ze spójnikami i z partykułami

19 Szkoła w języku, we wspomnieniach i w paragrafach

20 Wiecznie aktualne problemy dydaktyki języka polskiego

21 O wykorzystaniu niektórych badań nad mózgiem w dydaktyce szkolnej

22 Porozumienie czy kontaktowanie się?

23 Język pisany w szkole — między kreatywnością a schematem

24 O sposobach wprowadzania wiedzy językowej w podręcznikach szkolnych dawniej i dziś

25 Rozumienie przez dzieci dziewięcioletnie wybranych związków frazeologicznych z nazwami części ciała

26 Językowy obraz czasu — na podstawie definicji uczennic szkół podstawowych

27 O metatekście w blogach pisanych przez młodzież gimnazjalną

28 Od odrzucenia do miłości. O różnych sposobach komunikowania uczuć na podstawie lektury pt. "Poczwarka" Doroty Terakowskiej

29 O potrzebie pracy z gimnazjalistami nad znajomością znaczeń wyrazów i związków frazeologicznych (na przykładzie leksyki...)

30 Zainteresowania DZIEWCZYNY dawniej i dziś — na podstawie wypowiedzi młodzieży

31 "Żart", "kawał", "ubaw", "wygłup", "chryja", czyli "dowcip" w skojarzeniach studentów

32 Jakość emisji głosu przyszłych nauczycieli

33 Język ogólnonarodowy a regionalny w kulturze i w nauczaniu (wybrane problemy)

34 O rzetelność, prawdę i odpowiedzialność w opracowaniach naukowych i popularnonaukowych (na przykładzie spraw śląskich)

35 W poszukiwaniu mądrości życia — refleksje wokół myśli Janusza Korczaka o pracy, szkole i języku