24. tom "Folia Philosophica" cechuje duża różnorodność tematyczna: zawiera on teksty z zakresu ontologii, epistemologii, logiki i historii filozofii. Zebrane w tomie artykuły dotyczą centralnych wątków filozoficznych i włączają się do dyskusji nad takimi kwestiami, jak: byt, poznanie, świadomość, rozum, prawda, człowiek, argumentacja, sprawiedliwość, dziejowość. Tom otwiera przekład tekstu Herberta Schnädelbacha, zatytułowany "Nasz nowy neokantyzm" (tłum. A.J. Noras), po którym następują artykuły polskich autorów podzielone według grup tematycznych. Artykuły z zakresu ontologii i epistemologii prezentują następujące tematy: metastaza jako wyraz ograniczenia cywilizacji do chwilowości click-time (J. Bańka), dualizm metafizyczny w rozumieniu Plotyna (A. Woszczyk), wątek dialogowości filozofii Platona (R. Katamay), Popperowska koncepcja trzech światów w odniesieniu do jednolitej koncepcji przyrody (B. Ogrodnik), postkartezjańska metafizyka w związku z aksjologiczną rewizją transcendentalizmu Kanta (H.T. Mikołajczyk), spór illacjonizmu z immediatyzmem wobec neoscholastycznej koncepcji realizmu w "Kryteriologii" D. Merciera (A. Bańka), rozwój duchowy człowieka na gruncie taceodycei (A. Skorupka). Jeżeli chodzi o teksty z zakresu logiki, to podejmują one problemy dotyczące argumentacji i dowodzenia: K.A. Wieczorek analizuje argumenty "ad hominem", G. Bułka przeprowadza logiczną analizę dowodu ontologicznego na istnienie Boga, K. Szymanek rozważa "onus probandi" w aspekcie funkcji i uwarunkowań. Z kolei teksty z zakresu historii filozofii odnoszą się do następujących wątków: porównania koncepcji Solona i Anaksymandra w aspekcie etyczno politycznym (P. Świercz), stanowiska Jaspersa wobec Heideggerowskiej rozprawy z Nietzschem (I. Krupa Mażulis), filozofii dziejów według Jana Karola Kochanowskiego (G. Szumera).