Barbara Grabowska, doktor w Zakładzie Pedagogiki Społecznej i Edukacji Międzykulturowej na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach. Dysertację doktorską na temat Przemian świadomości społecznej młodzieży na pograniczu polsko-czeskim (na przykładzie Cieszyna) napisała pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Tadeusza Lewowickiego. Doktorat sfinalizowała w roku 2000 w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na problematyce edukacji międzykulturowej, a zwłaszcza na kwestiach poczucia tożsamości młodzieży.
Autorka monografii Poczucie tożsamości młodzieży uczącej się w szkołach z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej – studium porównawcze.Katowice – Toruń 2013, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego – Wydawnictwo Adam Marszałek. Współredaktorka siedmiu prac zbiorowych. Autorka ponad siedemdziesięciu artykułów poświęconych głównie problematyce wielokulturowości, polskiej mniejszości narodowej w Czechach, edukacji międzykulturowej.
Opiekun Koła Naukowego Edukacji Międzykulturowej, członek Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej, Polsko-Czeskiego Towarzystwa Naukowego. [17.07.2013]
Urszula Klajmon-Lech, doktor, adiunkt w Instytucie Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie. W pracy naukowej podejmuje problematykę związaną z pedagogizacją rodziny dziecka z niepełnosprawnością, pedagogiką chrześcijańską, edukacją wielo- i międzykulturową. Autorka i współredaktor 3 monografii oraz 40 artykułów. Od 2000 roku uczestniczy w pracach kierowanego przez prof. zw. dr hab. Tadeusza Lewowickiego Społecznego Zespołu Badań Kultury i Oświaty Pogranicza. Jest także członkiem Zespołu Pedagogiki Chrześcijańskiej działającego pod patronatem KNP PAN oraz Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej. [28.02.2014]
Tadeusz Lewowicki – profesor zwyczajny doktor habilitowany, honorowy prezes Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Wyższa Szkoła ZNP w Warszawie. Uznany autorytet w dziedzinie nauk pedagogicznych, a w szczególności dydaktyki ogólnej, dydaktyki szkoły wyższej, współczesnych problemów kształcenia nauczycieli, przemian oświaty, jak również edukacji międzykulturowej. Autor – inicjator powstania Federacji Społecznych Zespołów Badań Kultury i Oświaty Pogranicza (1994), Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN (2004) oraz Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej (2007). Jest autorem i redaktorem licznych prac z zakresu edukacji międzykulturowej, które wydawane są w serii „Edukacja Międzykulturowa”. [12.07.2013]
Aniela Różańska, doktor nauk humanistycznych,adiunkt w Instytucie Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego, Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie. Problematyka zainteresowań naukowych dotyczy edukacji wielo- i międzykulturowej i koncentruje się wokół problemów występujących na zróżnicowanych kulturowo pograniczach, zwłaszcza wokół kwestii wyznaniowych i edukacji religijnej. Innym polem badawczym jest edukacja ekologiczna. Autorka i współredaktor naukowy 5 monografii oraz ponad 80 artykułów. Od 1995 roku uczestniczy w pracach Społecznego Zespołu Badań Kultury i Oświaty Pogranicza, kierowanego przez prof. zw. dr hab. Tadeusza Lewowickiego. Jest członkiem Zespołu Pedagogiki Chrześcijańskiej działającego pod patronatem KNP PAN, Polsko-Czeskiego Towarzystwa Naukowego oraz Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej. [28.02.2014]