Dziecko – język – tekst

red. Bernadeta Niesporek-Szamburska, red. Małgorzata Wójcik-Dudek
Miejsce wydania: 
Katowice
Rok wydania: 
2010
ISBN: 
978-83-226-1974-X
Wydawca: 
Wydawnictwo UŚ
Nakład: 
wyczerpany (wersja papierowa)
Liczba stron: 
400
Wymiary: 
240 mm × 168 mm × 24 mm
Oprawa: 
broszurowa, skrzydełka, szyta, folia matowa, lakier wybiórczy
Numer pracy: 
PN 2818
Inne: 
bibliogr., ilustr., fot., wykr., tab., noty o Autorach, summ., rez.
Wydanie: 
1
Rodzaj publikacji: 
e-book, praca zbiorowa
Język: 
polski
36,75 zł

Opis

Wersja on-line

Kup lub wypożycz na ibuk.pl całość lub część:

Dziecko – język – tekst (całość)

01 Problemy języka i tekstu wypowiedzi uczniowskich na łamach Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego

02 Jak ratować słowo, czyli o możliwościach budowania dziecięcej wrażliwości semantyczno-aksjologicznej

03 Język dziecka jako kod poetycki wierszy dziecięcych

04 Paralelizmy w baśni i rysunkach dziecka, na podstawie Siedmiu przygód Sindbada Żeglarza

05 Dziecko — tekst — język, Książka w terapii opóźnionego rozwoju mowy

06 Dydaktyka zachwytu

07 Fantazjowanie w definicjach dziecięcych, na przykładzie nazw wartości

08 Słowo od-czytane i słowo w zabawie w stymulowaniu rozwoju mowy i języka dziecka

09 Kompetencja tekstotwórcza a wyobraźnia i orientacja przestrzenna uczniów klas III

10 Humor w języku uczniów klas II i III szkoły podstawowej

11 Charakterystyka usterek językowych w wypowiedziach uczestników programu, Duże dzieci

12 Objawienie obchodzone jest na pamiątkę Jezusa Chrystusa, czyli o symultaniczności w pisanych tekstach uczniowskich

13 Figury autentyczności w socjolekcie młodzieżowym

14 Poetycka lekcja czułości, O poezji Emilii Waśniowskiej

15 Semantyka i funkcje barw w poezji dla dzieci

16 Oczy ropuchy i muchy, Dwie opowieści o dorastaniu

17 Intertekstualny charakter wierszy, Wandy Chotomskiej

18 Dziecięce zabawy językiem a gry językowe w poezji dla dzieci

19 Gra czy zabawa, Obecność groteski w literaturze dziecięco-młodzieżowej na przykładzie twórczości Roalda Dahla

20 Twarz znana, twarz nieznana, O tetralogii Brzydcy Scotta Westerfelda

21 Retoryka jako narzędzie interpretowania i kreowania dziecięcego świata w literaturze — Rene Goscinny’ego, Jeana-Jacques’a Sempe’a, Nowe przygody Mikołajka

22 Pieśni dla Dziecka i o Dziecku, Cud narodzin Boga w kolędach polskich, wybrane motywy

23 Dziecko wobec tekstów kultury a świat wartości — ujęcie kognitywne

24 Procesy mereologiczne w intersemiotycznym dyskursie wczesnoszkolnym

25 Odbiór poezji Czesława Miłosza wśród uczniów szkoły podstawowej

26 Czym dla ucznia gimnazjum może być tekst literacki

27 Czytanie obrazu, w gimnazjalnej edukacji polonistycznej

28 Zabawa -ze- słowami w edukacji kulturowej dzieci i młodzieży

29 Andersen w teatrze, czyli jak licealiści czytają Królową Śniegu

30 Drama w edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie tekstów dla dzieci