W kolejnym, 14. tomie „Języka Artystycznego” czytelnik znajdzie interpretacje tekstów poetyckich i prozatorskich, tekstów współczesnych (Herberta, Kapuścińskiego, Kuryluk, Podsiadły, Różewicza, Stasiuka, Szymborskiej) i tekstów dawniejszych (Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Korczyńskiego, Zapolskiej), należących do kanonu i pozostających na jego obrzeżach (literatura popularna), znanych i mniej znanych publiczności czytelniczej (najnowsza poezja). Prace pomieszczone eksponują przede wszystkim wielopłaszczyznowość i wieloaspektowość tekstu artystycznego. Tematyka artykułów dotyka zagadnień mieszczących się na różnych piętrach wypowiedzi (brzmieniowym, leksykalnym, treściowym, interakcyjnym), które analizowane są z różnych perspektyw metodologicznych i różnych punktów widzenia: teorii intertekstualności, genologii, semantyki kognitywnej czy strukturalizmu. Czytelnik przeczyta tu o tym, jak najnowsza poezja dialoguje z tradycją, o literackich przetworzeniach gatunków użytkowych, o konwencjach barokowego romansu wierszowanego, o stylistycznych funkcjach leksyki „kolorystycznej” czy „zapachowej”, o poetyckiej, indywidualnej konceptualizacji nazw. Publikacja jest adresowana do wszystkich zainteresowanych badaniem tekstu (nie tylko artystycznego), jego kategorii i jego powiązań z innymi tekstami oraz kulturą.