Wprowadzenie
POTRZEBY A MOŻLIWOŚCI MAŁEGO DZIECKA
BOŻENAMUCHACKA
Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb
GABRIELA KAPICA
Początkowa nauka czytania w opinii nauczycielek
ZUZANNA ZBRÓG
Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania
EWA JĘDRZEJOWSKA
Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania
GABRIELA KRYK
Notowanie – ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność
BEATA BUGAJSKA-JASZCZOŁT, MONIKA CZAJKOWSKA
Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej
TERESA PARCZEWSKA
Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi
GABRIELA PIECHACZEK-OGIERMAN
Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich
KREATYWNOŚĆ – WSPIERANIE ROZWOJU – PRAKTYKA EDUKACYJNA
URSZULA SZUŚCIK
Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy
MAGDALENA GROCHOWALSKA
O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy
MONIKAWIŚNIEWSKA-KIN
Głowy pełne metafor, czyli co pokazały badania metafor dziecięcych
MAŁGORZATA STOKŁOSA
Technika labiryntu – narzędzie kształtowania kompetencji społecznych uczniów klas początkowych oraz twórczej pracy z grupą
JOLANTA GISMAN-STOCH
Od śladu do znaku – o wędrowaniu i wybieraniu
LIDIA KATARYŃCZUK-MANIA
Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci
ANIELA RÓŻAŃSKA
Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą
MAŁGORZATA DROST-RUDNICKA
Edukacja techniczna – zaniedbany obszar kształcenia wczesnoszkolnego
WYCHOWANIE I KSZTAŁCENIE DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO
DANUTA AL-KHAMISY
Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej
ALICJA HRUZD
Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu – możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori
ANNA BORZĘCKA
Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej
ZENON GAJDZICA
Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ogólnodostępnej
IZABELA BIEŃKOWSKA
Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowanie uczniów klas początkowych
Informacja o autorach