Kamila Kuros-Kowalska, doktor nauk humanistycznych w Instytucie Językoznawstwa na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Członkini Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego oraz Stowarzyszenia Przyjaciół Instytutu Języka Polskiego UŚ „Via Linguae”. Kamila Kuros-Kowalska jest językoznawcą i logopedą, specjalistą z zakresu surdologopedii i neurologopedii. Kamila Kuros-Kowalska jest autorką i współautorką publikacji z zakresu logopedii, bilingwizmu, lapsologii, lingwistyki dyskursu i kultury języka. W działalności badawczej oraz praktyce logopedycznej koncentruje się zwłaszcza na zagadnieniach związanych z dwujęzycznością i zaburzeniami mowy. Od ponad siedmiu lat współpracuje z placówkami edukacyjnymi w Północnej Anglii. Jej zainteresowania badawcze to bilingwizm, akwizycja języka, zaburzenia językowe, sprawności językowe i komunikacyjne. [2020]
Iwona Loewe, prof. dr hab., pracownik naukowo-dydaktyczny w Instytucie Językoznawstwa Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Prace badawcze prowadzi w obrębie mediolingwistyki, lingwistyki dyskursu, genologii lingwistycznej, stylistyki funkcjonalnej, tekstologii, antropologii języka. Obiektem jej badań naukowych są: dyskurs telewizyjny, gatunki medialne, parateksty, manifestacje semiotyczne sportu w przestrzeni publicznej, wreszcie bilingwizm.
Jest członkinią Rady Naukowej czasopisma „Forum Lingwistyczne”. Należy do prezydium Komisji Mediolingwistycznej przy Międzynarodowym Komitecie Slawistów (MKS), jest też członkinią Komisji Stylistycznej MKS, Polskiego Towarzystwa Językoznawczego, Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego, Komisji Językoznawstwa PAN (Oddział w Katowicach), „Via Linguae” Stowarzyszenia Przyjaciół Instytutu Języka Polskiego UŚ. [2.12.2022]
Natalia Moćko, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, logopeda, neurologopeda, surdologopeda. Pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mysłowicach i Śląskim Centrum Słuchu i Mowy Medincus w Katowicach. Członkini Stowarzyszenia „Via Linguae” i TMJP.
Zainteresowania badawcze: akwizycja mowy przez dzieci, (zwłaszcza w aspekcie umiejętności słuchowych), a także wpływ mediów na rozwój (w szczególności językowy) najmłodszych odbiorców. [22.11.2018]