„Chowanna” 2019. T. 1 (52): Miejsce jako przestrzeń rozwoju człowieka w perspektywie badań pedagogicznych

red. Beata Ecler-Nocoń, red. Ewa Syrek
Miejsce wydania: 
Katowice
Rok wydania: 
2019
Wydawca: 
Wydawnictwo UŚ
Liczba stron: 
264
Wydanie: 
1
Rodzaj publikacji: 
e-czasopismo
Język: 
polski
0,00 zł

Opis

Wersja on-line

Egzemplarz bezpłatny (PDF)

 

Od Redakcji (PDF)

 

Wstęp (Beata Ecler-Nocoń) (PDF)

 

Krzysztof Maliszewski: Bycie u siebie w nie-miejscach – o zapleczu teoretycznym przestrzeni edukacyjnej (PDF)

 

Alicja Żywczok: Ulica, uliczka. Przestrzeń publiczna środowiska lokalnego jako społeczne i wychowawcze miejsce znaczące (PDF)

 

Beata Ecler-Nocoń: Miejsce wychowywania – rozważania w perspektywie badań biograficznych (PDF)

 

Monika Frania: Medialne place zabaw i agory – między miejscem a przestrzenią edukacyjnych oddziaływań (PDF)

 

Mariusz Sztuka: Lecha Witkowskiego Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje. Profesje społeczne versus ekologia kultury – esej recenzencki pro domo sua (PDF)

 

Bożena Zawadzka, Małgorzata Kaliszewska: Inspiracje Demelowskie na dzisiaj i jutro (PDF)

 

Maria Świątkiewicz-Mośny, Katarzyna Kowalczewska-Grabowska: Profilaktyka raka szyjki macicy jako zadanie samorządu – na przykładzie Tychów (raport z badań) (PDF)

 

Anida Szafrańska: Trudne doświadczenia życiowe wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych (badania własne) (PDF)

 

Agnieszka Nymś-Górna: Kwestia zdrowia i choroby osób przebywających w jednostkach penitencjarnych w Polsce (PDF)

 

Beata Oelszlaeger-Kosturek: Pytania i stwierdzenia uczniów klas I–III szkoły podstawowej jako przejaw ich wiedzy oraz postaw prozdrowotnych i proekologicznych (nowe konteksty odczytywania znaczeń wypowiedzi uczniów i rola tych wypowiedzi w procesie edukacyjnym) (PDF)

 

Magdalena Wasylewicz: Emocje w komunikacji młodzieży w dobie mediów elektronicznych (PDF)

 

Stanisława Nazaruk, Joanna Marchel, Ewa Tokarewicz: Edukacja przedszkolna w Polsce – od transformacji ustrojowej do współczesności (PDF)

 

Tomasz Gosztyła, Aneta Lew-Koralewicz, Magdalena Ślęczkowska: Oddział klasowy dla dzieci ze spektrum autyzmu a problemy integracji społecznej – na przykładzie ogólnodostępnej szkoły podstawowej w Rzeszowie (PDF)

 

Łucja Reczek-Zymróz: Współpraca szkoły podstawowej z rodzicami w zakresie profilaktyki zachowań rykownych – przykład Polski i Węgier (PDF)

 

Agnieszka Majewska-Kafarowska: Recenzja. Irena Przybylska: Dyskursy o emocjach – pedagogika i codzienność szkolna. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2018, 468 s., ISBN 978-83-226-3611-4 (PDF)

 

Elżbieta Kościńska: Recenzja. Alina Dworak: Zdrowie i zachowania zdrowotne kobiet. Perspektywa społeczno-pedagogiczna. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”, 2018, 152 s., ISBN 978-83-63955-55-7 (PDF)