Magdalena Bełza, doktor nauk humanistycznych w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pedagog specjalny, surdopedagog, pracownik Biura ds. Osób Niepełnosprawnych Na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie.
Zainteresowania badawcze to: komparatystyka specjalna, arteterapia, funkcjonowanie osób z dysfunkcją słuchu, wsparcie studentów niepełnosprawnych, oczekiwania społeczne wobec osób (studentów) niepełnosprawnych.
Wybrane publikacje: Z. Gajdzica, M. Bełza (red.), Wybrane zagadnienia socjalizacji i edukacji osób z ograniczoną sprawnością (Sosnowiec 2011); M. Bełza, D. Prysak, Wsparcie specjalistyczne w szkole specjalnej. W: P. Franiok, R. Kovářová (red.), Prilezitosti v edukacji osob Se specialnimi potrebami (Ostrawa 2009); M. Bełza, Szkolnictwo specjalne w Polsce – różne formy organizacji. W: I. Fajfer – Kruczek, S. Wrona (red.), Wsparcie instytucjonalne w Polsce i Republice Czeskiej (Cieszyn 2011); Bełza M., Support of the Office for the Disabled – difficult challenges for the helper (the case of the University of Silesia). W: J. Rottermund, I. Fajfer-Kruczek (red.), Rozwój usług asystenta osoby niepełnosprawnej w Polsce, (Kraków 2013). [04.08.2014]
Dorota Prysak, doktor nauk humanistycznych w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pedagog, oligofrenopedagog, socjoterapeuta, psychoterapeuta, asystent psychodramy.
Zainteresowania naukowe: zredukowana rzeczywistość, funkcjonowanie społeczne oraz edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych, wsparcie profesjonalistów i osób stykających się w swej pracy z niepełnosprawnymi. Budowanie innego obrazu niepełnosprawności poprzez innowacyjność działań i wspólny dialog.
Wybrane publikacje: D. Prysak, A. Klinik (red.) Edukacja i socjalizacja w życiu osoby niepełnosprawnej (Sosnowiec 2011); D. Prysak: Kształcenie nawyków jako terapia bezradności głęboko upośledzonych umysłowo. W: Z. Gajdzica, M. Rembierz (red.) Bezradność, interdyscyplinarne studium zjawiska w kontekście zmiany społecznej i edukacyjnej. (Katowice 2005); D. Prysak: Edukacja dzieci i młodzież głęboko niepełnosprawnej intelektualnie na tle przemian społecznych w Polsce, W: Transformace ve vzdelavani deti s mentalni retardacji (Ostrava 2005); D. Prysak: Sylwetka terapeuty w domu pomocy społecznej, W: Kompetencje pedagoga specjalnego, Z. Palak, A. Bujnowska, (red.), (Lublin 2008); D. Prysak: Założone a rzeczywiste funkcje terapii zajęciowej w domach pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, W: Człowiek z niepełnosprawnością w rezerwacie przestrzeni publicznej, Z. Gajdzica (red. naukowa), (Kraków 2013); D. Prysak: Od zredukowanej do poszerzonej rzeczywistości uczniów z głęboką niepełnosprawnością intelektualną – analiza działań edukacyjnych, W: „Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej”, Nr 14/2014. [25.11.2014]