„Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego” 2018. T. 27

red. Danuta Krzyżyk
Miejsce wydania: 
Katowice
Rok wydania: 
2018
ISSN: 
2353-9577
Wydawca: 
Wydawnictwo UŚ
Liczba stron: 
340
Wydanie: 
1
Rodzaj publikacji: 
e-czasopismo
Język: 
polski
0,00 zł

Opis

Wersja on-line

Egzemplarz bezpłatny (PDF)

 

Magdalena WIŚNIOWSKA‑KOPEĆ: Prawda i fikcja w Quo vadis Henryka Sienkiewicza (PDF)

 

Anna MEISNER: Zdobywanie twierdzy, czyli jak zaskoczyć szesnastolatków Sienkiewiczem (PDF)

 

Agata KUCHARSKA‑BABULA: Clair de Lune w muzycznej impresji Claude’a Debussy’ego i wierszu Melodia mgieł nocnych (Nad Czarnym Stawem Gąsienicowym) Kazimierza Przerwy‑Tetmajera. Szkic o zespalaniu słowa z dźwiękiem na lekcjach języka polskiego (PDF)

 

Katarzyna Maria PŁAWECKA: Pamięć Limanowszczyzny. Lekcja dialogu między literaturą międzywojenną a współczesną antropologią polonistyczną (PDF)

 

Magdalena PAPROTNY‑LECH: Śmierć żuczka in flagranti* (Bajka o królewnie, której nie było Marka Krystiana Emanuela Baczewskiego) (PDF)

 

Kamila ROGOWICZ: BookTube. Młodzi dorośli o książkach i literaturze (PDF)

 

Jadwiga MAKSYM‑KACZMAREK: Dawne portrety fotograficzne kontra selfie? Fotografia jako temat i przedmiot lekcji języka polskiego (PDF)

 

Magdalena OCHWAT: Światu nie mamy czego zazdrościć* — o studenckich lekcjach dobrego sąsiedztwa i (gość)inności na podstawie najnowszych reportaży. Implikacje dydaktyczne (PDF)

 

Olga PRZYBYLA: Trudności w czytaniu i pisaniu dzieci z zaburzeniami motorycznymi o podłożu sensorycznym, czyli uczeń z dyspraksją na lekcjach języka polskiego (PDF)

 

Danuta KRZYŻYK: Kompetencje tekstotwórcze absolwentów szkół ponadgimnazjalnych (na podstawie analizy rozprawek maturalnych) (PDF)

 

Emilia CZARNOTA: Frazeologizmy somatyczne z komponentem krew w szkolnych słownikach frazeologicznych (PDF)

 

Sebastian SOWA: Cywilizacyjne i technologiczne uwarunkowania kompetencji ortograficznej uczniów — wyniki badań empirycznych (PDF)

 

Urszula JĘCZEŃ, Natalia PAWLIK: Obraz Bożego Narodzenia i Wielkanocy w języku dziesięcioletnich dzieci (PDF)

 

Maria WACŁAWEK: „Pełne wzlotów i upadków” — o charakterze i zachowaniu dziewczyny w listach z prasy młodzieżowej (PDF)

 

Małgorzata PACHOWICZ: Dialog studenta i nauczyciela polonisty w przestrzeni praktyki zawodowej realizowanej na studiach polonistycznych o profilu praktycznym (PDF)

 

Bartosz KOPEĆ: Odpowiedzialność prawna nauczyciela (PDF)

 

Mirosław GRZEGÓRZEK: Literatura jako challenge? Media społecznościowe na tapecie — nauczyciele i uczniowie przy tablicy i… tablecie (PDF)

 

Marta NADOLNA‑TŁUCZYKONT: O szkicach na temat magicznych światów w „ikonicznej”, „zapomnianej” lub „niedostrzeżonej” literaturze adresowanej do młodych odbiorców (PDF)

 

Małgorzata WÓJCIK‑DUDEK: Miejsce postpamięci w edukacji międzykulturowej (PDF)