Anna Brosch, doktor nauk humanistycznych. Od około 10 lat zajmuje się problematyką mediów elektronicznych oraz wpływem przekazów medialnych na dzieci i młodzież. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z grami komputerowymi, kulturą medialną oraz komunikacją wirtualną. Badania o charakterze teoretycznym i empirycznym obejmują transformacje kultury medialnej i interakcji pośrednich dzieci i młodzieży oraz wykorzystanie komunikacji wirtualnej w tworzeniu społeczeństwa wiedzy. W obszarze jej zainteresowań badawczych znajduje się również zagadnienie uwodzenia dzieci za pośrednictwem Internetu (ang. child grooming), który obecnie stanowi bardzo poważny problem społeczny. [17.07.2013]
Wybrane publikacje:
1. Komunikacja tekstowa a poczucie alienacji wśród młodzieży, [w:] „Kultura i Edukacja” 2007, nr 2, s. 82–92.
2. Kultura medialna młodzieży gimnazjalnej w obliczu ekspansji mediów elektronicznych, [w:] „Chowanna” 2007, nr 2 (29), s.130–141.
3. Text-messaging and its effect on youth’s relationships, [w:] “The New Educational Review” 2008, Vol. 14, No. 1, p. 91.
4. Tekstowy charakter komunikacji wirtualnej a problemy edukacyjne młodzieży gimnazjalnej, [w:] „Chowanna” 2012, nr 2(39), ss. 289–300.
5. Oblicza anonimowości w sieci – Child Grooming, [w:] „Kognitywistyka i Media w Edukacji” 2012, nr 1, ss. 169–179.