Mariusz Kolczyński, doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, dyrektor Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Zainteresowania badawcze: komunikowanie polityczne, strategie komunikacyjne, marketing polityczny.
Wybrane publikacje:
M. Kolczyński (ed.): The picture of the European Parliament elections (2009) in the Polish media. Analysis of the media kontent. (Katowice 2010).
M. Kolczyński, W. Wojtasik (red.): Wybory samorządowe 2010. (Sosnowiec 2011).
M. Kolczyński (red.): Wybory samorządowe 2010 w województwie śląskim. Wybrane aspekty rywalizacji wyborczej. (Bytom 2012).
M. Kolczyński (red.): Współczesne kampanie wyborcze w Polsce. Koncepcje, dylematy i praktyka komunikowania politycznego. (Katowice 2013).
M. Kolczyński (red.): Obraz prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej (2011) w wybranych tytułach prasy polskiej. (Katowice 2013). [06.04.2017]
Marek Mazur, doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, dr hab., adiunkt w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego.
Zainteresowania badawcze: problematyka komunikowania politycznego, zwłaszcza profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii wyborczych.
Wybrane publikacje: Polityka z twarzą. Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993-2011, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2014; Wybory samorządowe w mediach regionalnych. Dzienniki regionalne i telewizyjne audycje wyborcze jako platformy komunikacji politycznej, (współredaktor A. Hess), Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2012; Broń masowego wrażenia. Kampania wyborcza 2007 roku w Polsce, (współautor: M. Kolczyński), Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2009; Wojna na wrażenia. Strategie wyborcze i telewizja w kampanii wyborczej ‘2005 w Polsce, (współautor: M. Kolczyński). [30.10.2017]
Prof. dr hab. Stanisław Michalczyk jest pracownikiem Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Medialnej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zajmuje się problemami teorii komunikowania masowego, komunikowania politycznego oraz lokalnego. Jest autorem ośmiu monografii, redaktorem prac zbiorowych oraz autorem około stu artykułów naukowych. Prowadzi wykłady z teorii komunikowania masowego oraz komunikowania politycznego. [10.02.2022]