Dr Szymon Godawa, psycholog, pedagog i terapeuta. Pracownik Uniwersytetu Śląskiego, adiunkt na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji, kierownik studiów podyplomowych w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zainteresowania: pedagogika alternatywna, przedszkola leśne, pedagogika specjalna (w szczególności autyści), Gestalt. Amator biegów górskich, wegetarianin. [30.06.2021]
Sylwia Wrona, doktor nauk humanistycznych w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, pedagog specjalny.
Zainteresowania badawcze: wczesna interwencja oraz wczesne wspomaganie rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia rodziny w tym procesie.
Wybrane publikacje: S. Wrona, Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji - analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, wyd. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011; Praca na rzecz osób niepełnosprawnych. Red. S. Wrona, J. Rottermund, Sosnowiec 2013; Wsparcie instytucjonalne i pozainstytucjonalne osób niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce i Republice Czeskiej – rozwiązania systemowe. red I. Fajfer-Kruczek, S. Wrona, Cieszyn 2010; Ekozofia Niepełnosprawnych. Holistyczne podejście do terapii, rehabilitacji i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Red. S. Wrona, R. Guzowski, Cieszyn 2012; Wczesna interwencja w opinii rodziców – na przykładzie powiatu cieszyńskiego, [w:] Instituce a organizace podporujici vývoj a socializaci mentalne postižených osob na územi těšinského a karvinského okresu. red. D. Czudkova, P. Kluzova, Ostrava 2011; Wczesna interwencja – rozwiązania polskie i czeskie. [w:] Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej. Red. Z. Gajdzica, I. Bieńkowska, Kraków 2012. [24.01.2019]