There are no products in your shopping cart.
Egzemplarz bezpłatny (PDF)
Publikacja jest także dostępna w wersji elektronicznej na portalach:
Central and Eastern European Online Library: www.ceeol.com
ebookpoint: www.ebookpoint.pl
IBUK: www.ibuk.pl
Składamy na Państwa ręce niniejszą książkę poświęconą rozmaitym zdarzeniom komunikacyjnym zachodzącym w różnych przestrzeniach, z udziałem tradycyjnych i nowych środków wyrazu. Za sprawą zebranych tekstów pragniemy ukazać mechanizmy rządzące uczestnikami poszczególnych aktów komunikacyjnych, uwypuklając istotny dla tego zbioru pierwiastek współuczestniczenia. Zebrane przez nas głosy badaczy w dyskusji na temat kondycji JA i TY mogą stać się inspiracją do podejmowania dalszych działań zmierzających do tego, by partnerstwo nie pozostawało jedynie w przestrzeni idealizacji, ale miało realną szansę na zaistnienie we współczesnym świecie. (fragment Wstępu)
Aleksandra Kalisz, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, asystentka w Instytucie Języka Polskiego im. Ireny Bajerowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W 2012 roku ukończyła śląską polonistykę. Jest autorką monografii Stacje ogólne i tematyczne polskiej telewizji z perspektywy genologii lingwistycznej (Katowice 2019) oraz współredaktorką serii publikacji: Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony (Katowice 2015), Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś (Katowice 2016), Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach masowych (Katowice 2017) oraz Autopromocja, autoprezentacja wizerunek w mediach audiowizualnych (Katowice 2018). Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół stylistyki, kultury języka, języka telewizji, genologii lingwistycznej, a także glottodydaktyki.
[26.11.2019]
Ewelina Tyc, doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, adiunkt w Instytucie Języka Polskiego im. Ireny Bajerowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W kręgu jej zainteresowań naukowych znajdują się następujące zagadnienia: język w polityce, płeć w języku, perswazja, autopromocja, autoprezentacja w dyskursie medialnym. Jest autorką monografii: „Kawa czy herbata?” Pierwszy telewizyjny program śniadaniowy. Komunikat polimodalny z perspektywy lingwistyki dyskursu oraz współredaktorką serii publikacji: Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony (Katowice 2015), Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś (Katowice 2016), Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach masowych (Katowice 2017) oraz Autopromocja, autoprezentacja wizerunek w mediach audiowizualnych (Katowice 2018).